خیلی از مردم وقتی نیاز به دفتر دارن خیلی شیک و مجلسی لباس میپوشن و میرن از مغازه ‏ی لوازم التحریری نزدیک خونه شون تهیه میکنند. خیلی ها وقتی احساس میکنن روی میزشون جای یه گلدون خالیه لباس‏ های پلوخوری‏شون رو به تن میکنند و راهی اولین لوکس فروشی میشن و یه گلدونِ کریستال میخرین و میذارن رویِ میزشون. خیلی ها به محض اینکه احساس میکنند لباسی که دارن میپوشن یه کم از مد افتاده شده، لباس رو راهیِ سطلِ زباله میکنند و یک عدد نو و جدیدش رو تهیه میکنند، در حالی که فرقِ این لباس با اون لباس فقط یه گلدوزی ساده رویِ آستینش بوده. یا خیییییییییلی چیزهای دیگه.

هیچ به این فکر کردید که خیلی از کالاهایی که ما میخریم رو میتونیم خودمون درست کنیم؟ کافیه یه سرچی تو اینترنت بکنیم یا یه نگاهِ عمیق و دقیق به اطرافمون بندازیم تا بتونیم وسایلی که میشه ازشون چیزی ساخت رو کشف کنیم.

میشه با تکه پارچه‏ های ضخیمِ تویِ خونه یه پادریِ قشنگ درست کرد، میشه با صدف‏های کنارِ دریا یه گلدونِ زیبا ساخت، میشه چند تا تیکه چوبِ نارگیل رو تبدیل به یه جامدادیِ قشنگِ رومیزی کرد یا با یه تیکه دوزیِ ساده رویِ یه لباسِ قدیمی اون رو تبدیل به یه لباس نو و قشنگ کرد. مثلا میشه با کاغذهایی که از دفترهای سال‏های قبل مونده یه دفتر کوچک و قشنگ با جلد پارچه ‏ای درست کرد.

چرا میخوایم هر چیزی رو آماده داشته باشیم؟ بیاید دست از این تنبلی برداریم و ذهن و فکرمون رو به کار بندازیم و با استفاده از وسایل اطرافمون نیازهامون رو برطرف کنیم. بیاید کلیشه نباشیم و دست از آماده خریدنِ هر چیزی برداریم. بیاید کلیشه نباشیم و تبدیل به آدم های خلاقی بشیم که از چیزِ کوچیکی میتونن وسایلِ بزرگ و به درد بخور درست کنند.

این رو هم بدونید که انجام کارهای خلاقانه بهتون کمک میکننه تا تویِ برطرف کردنِ مشکلات و مسائل اطرافتون هم خلاقانه عمل کنید و از راه و روش‏هایی که عموما استفاده میشه و نتیجه ای هم گرفته نمیشه بی نیاز بشید.



نویسنده:ملیکا مشتاقی